جمعه 10 فروردین ماه 1403
   

                

  منشور حقوق شهروندی جهاد كشاورزی

 

بسمه تعالی

                             مقام معظم رهبری:     

(روحیه خدمتگزاری ، خاکساری ، تواضع در مقابل مردم و شناخت  عظمت  مردم رابرای خودتان حفظ کنید،که این  نعمت  بزرگی است)

اصول حاکم برمنشور حقوق شهروندی وزارت جهادکشاورزی

                       -اصل برابری                                                               - اصل شهروند مداری

                      - اصل احترام و اعتماد                                                   - اصل شفافیت

                      - اصل پاسخگویی                                                         - اصل عدم سوء استفاده از موقعیت  شغلی

                      - اصل تعهد وفاداری به سازمان                                         - اصل به  کارگیری مهارت  و تخصص

مفاد منشور حقوق  شهروندی کارمندان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان

1-      درانجام  فعالیتهای  سازمانی  نظم و انضباط را رعایت  نموده و درمحل کارخود حضور به  موقع  داشته باشیم .

2-      درانجام  وظایف و مسئولیت ها پشتکار و جدیت داشته و آنها را با دقت ، صحت و به موقع انجام دهیم .

3-      سعی نمابیم تا دانش خود را درزمینه فعالیت های سازمانی  به روز نگه داشته و آن را با توانمندی و ابتکار خود در انجام  فعالیت های اداری  و سازمانی  بکار  گیریم .

4-      برای ایده ها و افکار  جدید ارزش قائل  شده و درجهت جاری سازی آنها به شکل  منطقی دردستگاه  اجرایی متبوع  و نظام  اداری تلاش نماییم .

5-      درجهت  ارتقای بهره وری نظام اداری از طریق افزایش اثربخشی و کارایی در حیطه  فعالیت  خود تلاش نماییم

6-      از امکانات ،تجهیزات وسرمایه های نظام اداری حفاظت  نموده و دراستفاده موثر ومطلوب از آنها کوشا باشیم

7-      درانجام امور و ظایف محوله  سازمانی روابط خویشاوندی ،قومی ،جنسی، نژادی، مذهبی وغیره  تأثیری در تصمیمات واقداماتمان  نداشته باشد .

8-      روحیه انتقاد پذیری داشته وانتقادات سازنده دیگران را به عنوان فرصتی برای اصلاح و بهبود خود و فعالیت هایمان قلمداد کنیم .

9-      همیشه و در همه حال رضایت  خدای متعال رامدنظر قرارداده برآنچه که خداوند امر یا از آن نهی می کند،توجه  کامل داشته  واو را ناظر براعمال وکردار خویش بدانیم .

 

نحوه رفتار و برخورد با ارباب رجوع و همکاران

1-      مردم و شهروندان به عنوان ذی حقان برای اداری تلقی می شوند،تلاش می کنیم با ایجاد ارتباط مناسب و ارایه خدمت بهتر ، تصویری مثبت از دستگاه اجرایی و نظام اداری در ذهن آنان ایجاد نماییم .

2-      به  مراجعه کنند گان به  صورت عادلانه و در چار چوب قوانین،مقررات وضوابط خدمت ارایه دهیم .

3-      خواسته های قانونی ارباب رجوع را درچارچوب وظایف خود با صحت ،دقت و سرعت وبدون تشریفات زائد اداری و تحمل هزینه اضافی و به وی ارائه دهیم .

4-      به ارباب رجوع احترام گذاشته و در استقبال و صحبت با آنان گشاده رو باشیم .

5-      به نظرات، پیشنهادات و بازخوردهای شهروندان ومراجعه  کنندگان به عنوان منبعی گرانبها برای بهبود عملکرد نگاه کرده و با دیدمنطقی به آنها توجه نماییم .

6-      به نظم و آراستگی شخصی ومحل کارخود توجه کنیم.

7-      سعی کنیم فرهنگ تکریم ارباب رجوع، پاسخگویی و گره گشایی از مشکلات مردم ومراجعان به یک ارزش حاکم در نظام اداری تبدیل شود .

8-      روحیه کار جمعی را درخود تقویت کرده و درانجام فعالیت های گروهی مشارکت جو ومشا رکت پذیر باشیم .

9-      روحیه قدردانی از دیگران رادرخود تقویت کرده و سعی نماییم که این امر را در بین همکاران اشاعه دهیم .

10-   دانش،تجربه وتوانمندیهای خود را با سعه صدردراختیار همکاران  قرارداده و درارتقاء توانمندیهای آنان کوشا با شیم

11-   تاحد ممکن در محل مشکلات شغلی همکاران تلاش نماییم واز تجسس درزندگی خصوصی آنان پرهیز نماییم.

 

 

                                                     کمیته حقوق شهروندی

                                سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان

 

 

ورود |عضويت
  نظرسنجي
نظر شما در مورد پرتال مدیریت جهاد کشاورزی چیست؟

 

تعداد جوابها : 482

عالی : 75%
خوب : 8%
متوسط : 2%
ضعیف : 15%

  ارسال  
  كاربران درحال بازدید از پرتال
كاربران فعال بازديد كنندگان فعال :
Visitors بازديد ها: 9
Members اعضاء: 0
مجموع كاربران مجموع: 9

بازديد ها بازديد ها :  
Visitors بازديد هاي كل: 2320905
Visitors بازديد هاي امروز: 36
Visitors بازديد هاي ديروز: 640
Copyright (c) 1403/01/10 مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نائین
پرتال سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان
Ariana Informatics Group - گروه داده ورزي آريانا